sobota 28. září 2013

Baklava

Pokud chcete upéct něco opravdu speciálního,třeba i slavnostnějšího a ořechového, kořeněného a medového baklava je ta správná volba ikdyž zdlouhavá, ale stojí to za tu námahu a následný úklid kuchyně.

Tento recept jsem našla na jednom opravdu parádním blogu a tímto paní děkuji, že to tak pěkně popsala a já mohla upéct tuhle dobrotu.

Suroviny:

Těsto:
370 g hladké mouky
špetka soli
210 ml vody
4 lžíce oleje
1 lžička octa

Náplň:
200 g mandlí
200 g pistácií
100 g brusinek
2 lžíce skořice
30 g hnědého cukru
pár kuliček rozemletého nového koření

Sirup:
200 g cukru
300 ml medu
300 ml vody
celá skořice
několik hřebíčku
a já dala půlku vymačkaného citronu jelikož jsem v obchodě nenašla žádný chemicky neošetřený, jelikož nevěřím, že i důkladným umytím se chemii zbavíte, takže s kůrou nepeču ani ji neluhuji, jedině limetky, který nejsou chemicky ošetřené.

 A také potřebuje hóódně másla na pomazání a hóódně hladké mouky na vyválení

Takže jdeme na postup:

Všechny suroviny na těsto smícháme a vypracujeme krásné hladké těsto. Nemám robot, ale dobrý mixér s metličkama, takže mi málem ruky upadli než vniklo krásné hladké těsto, s kterým jsem mohla bouchnout o linku a nelepilo se. Až je těsto takové, že se nelepí, pokud jo přidejte trochu mouky a pořádně zapracujte dokud se nebude lip a až pěkně drží a dá se s ním bouchnout o linku tak udělejte pěkný bochánek, který dejte na talíř, pomažte olejem, zabalte folií a nechte při pokojové  teplotě tak 1 a půl odpočinout. Ja mezitím šla nakoupit nějaké suroviny a ležel tam asi 2 hodiny v teple než jsem začla dál pokračovat a vůbec mu to nevadilo. Tak po 2 hodinách jsem těsto ještě pěkne v prstech prohnětala a vůbec se nelepilo a pěkně drželo tvar. No a teď přišla zábava z toho pidi bochánku udělat podle receptu 18 malých bochánku a ty pidi malý bochánky rozválet na tenoučko, tak aby se vám vešli přes celý plech. No můj postup jsem si zjednodušila a přesto se povedlo. Takže jsem se rozhodla se s tím tak nepárat a udělat z jedno velkého bochánku 12 malých. Tak bochánky máme a ted si přípravíme náplň a sirup.

Náplň - Všechny oříšky a brusinky posekáme a přídáme k nim hnědý cukr, skořici a rozemlété kuličky nového koření.

Sirup - Všechny suroviny na sirup dejte do hrnce a přiveďte k varu, míchejte a vařte tak 15 minut až se cukr rozpustí a pak sceďte a nechte odpočívat.

Tak náplň a sirup je a teď pokračujeme. Nejdřív si rozpusťe tak 200 g másla a pomažte trouchou másla plech v kterém se bude baklava péct. Pořádně si pomoučte váleček, vál a klidně i čelo jestli to pomůže a nebudete se tak potit a půjde to líp:-) A teď si vemte 1 pidi bochánek a rozválejte ho na tak asi tloušťku papíru. Až máte hotovo dejte ho plech a pomažte másle a to opakujte ještě dvakrát tedy- rozválet bochánek, dát ho na plech, pomazat máslem, rozválet bochánek dát ho na plech a pomazat máslem a až pomažete třetí dejte na něj třetinu ořechové směsi a zase to samé, válet, dát na plech, pomazat máslem a tak dál až pomažete třetí těsto máslem dejte 2/3 směsi a zase to samé těsto, máslo a až dáte 3/3 směsi a pak zase těsto, máslo, těsto, máslo, těsto, máslo a je hotovo. Tak teď opatrně baklavu rozřežte, ale né až na dno a dejte na 180 ° předehřáté trouby tak na 30 minut péct. Po 30 minutách ji vyndejte zase nakrojte a dejte zpět do trouby na další 30 minut péct až je krásně zlatavá. Až ji upečenou vyndáte z trouby tak ji ještě horkou polijtě připraveným sirupem a pokud chcete to mít ještě lepší pokapejte ji ještě javorovým sirupem a bude ještě lepší a sladší. Což je můj tip pro ještě lepší baklavu, pekla jsem baklavu na oslavu mého přítele a byla jsem potěšena kolik pochval jsem za ni dostala jelikož všem chutnala. Po polití sirupu ji, ale dejte do lednice a podávajte až další den aby se sirup a všechny ostatní suroviny pěkně propojili.

bochánek, který jsem vypracovala

máslo na pomazání a to jsem použla dvě takové kostky, pak tu je náplň a také bochánky které jsem poté rozválela
Sirup
Baklava, a teď si představte, že ten pidimidi bochánek jsem rozválela do této podoby, ale nebojte, když dáte hodně mouky tak se vám to určitě povede a vzniké díry v těstu překryje další plát těsta akorát na tom co je úpně na vrchu si musíte dát záležet aby se povedl



Hotová baklava, omlouvám se za tak neestetické foto, ale zapomněla jsem ji doma naaranžovat a vzpomněla jsem si na focení samotné baklavy až pak a to ještě mi předtím spadla na zem krabička v které jsem tyto kousky převážela na oslavu, taže to vypadá jak to vypadá, ale je vynikající.



Žádné komentáře:

Okomentovat