středa 3. září 2014

Dýňový krém

Sezóna dýní sice ještě není, ale i tak ji už v obchodě koupíte a tak proč si neudělat tutu delikatesní polévku kde jediné co budete potřebovat jsou dvě menší dýně hokaido, smetana 12  %, 50 g másla, 1 l zeleninového vývaru, 1 cibuli, 4 stroužky česneku, šťávu z půlky citronu a koření: 5 bobkových lístků, 1 lžičku muškátového oříšku, sůl, pepř

Postup:

Někde jsem četla, že se dýně nemusí loupat, no slupka mi přišla dost tvrdá, tak jsem obě dýně oloupala a zbavila vniřku, řeknu Vám že je to pořádná fuška, ale tak aspoń si vytrénujeme svaly na rukách. Očištěnou dýni pokrájíme na kousky a dáme do misky. Do hrnce dáme máslo spolu s cibulí a česnekem, až nám pěkně zezlátne přidáme všechnu dýni a chvíli restujeme, poté přidáme vývar a zalijeme další horkou vodou dle velikosti hrnce. Přidáme bobkový list, sůl a pepř a necháme vařit půl hodiny. Po půl hodiny vyndáme bobkový list a ponorným mixérem dýni rozmixujeme do hladka. Dáme zpět na plotnu a až začne opět vařit přidáme smetanu a ještě asi 10 minut povaříme a až minutu před koncem vařením přidáme muškátový oříšek. Oříšek totiž vařením ztráci svou chuť a vůni. Můžete podávat se zakysanou smetanou a krutony. Já to jedla jen s těmi krutony a byla vynikající.

Samozřejmě, že byla tak dobrá, že jsem ji zapomněla vyfotit. Tak až ji budu opět vařit a že budu tak přidám svoji fotku :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat